mandag 26. januar 2009

mandag 26 januar

Ny dag, nye muligheter, tidlig på`n, klokken 0715

Robert og jeg innover med toget, sesjonsdag for sønnen og fortaksmøte med helseministeren for mamman... Tid for foretaksprotokoll og bestilling fra dep. til de regfionale helsefortakene, og i dag er det helse Sør-Øst RHF sin tur.

lørdag 24. januar 2009

Det sner, det sner, fidelibom :)


lørdag 24. januar, klokken 1940

Tre fine dager med YS spekter tillitsvalgte og ansatte, gode diskusjoner, gode innlegg og trivelig samvær vel overstått :)

Det har kommet STORE mengder med sne og det laver ned, vi snakker mengder ja : )
Nå inne og godt oppe i sofaen, leser styresaker til Hovedstyremøte i Delta og NPSS, Nasjonalt program for Stab.-og støtte papirer og sånn ellers litt div..

Forsatt fin lørdagskveld til dere alle :)

onsdag 21. januar 2009

Tariffkonferanse YS spekter

I dag er det tid for årets første tariffkonferane. YS spekter skal samles og diskutere temaer som tariff 2008 til tariff 2009, erfaringer, utfordringer og muligheter. Vi vil få innspill fra arbeidsgiverforeningen Spekter og sikkert en spennende debatter. Temaet offentlige tjenestepensjoner blir selvfølgelig også en viktig tema på konferansen :) det er bare å brette opp ermene :)

fredag 16. januar 2009

Fredag 16. januar, Oslo dag

Hatt problemer med å få opp portalen, men er nå i kontakt med sykehuspartner, så det er det håp i løpet av dagen, ellers er det å få i gang arenaer for tillitsvalgte.
I regionen, Helse Sør-Øst RHF, er det allerede satt i gang store prosesser og omstillinger, fisjon og fusjon, og våre tillitsvalgte trenger å få passende/aktuelle fora for diskusjon og debatter. Det er derfor behov av at noen får og tar ansvar og innkaller aktuelle tillitsvalgte til møte hvor de felles kan bli enig om hvordan Delta kan stille sin kompetanse og faglighet til rådighet til beste for oss alle i disse utfordrende tider :)

Snart weekend, kos dere alle :)

onsdag 14. januar 2009

onsdag 14 januar :) Asger og jeg hatt møte med YS tillitsvalgte i Oslo :)
Godt oppmøte, godt møte, masse innspill,spørsmål og utfordringer, en travel og utfordrende hverdag å være tillitsvalgt i spesialisthelsetjenesten. Viktig å spille sammen om det kan vi kan samles og enes om :)
Vi klargjør oss for valg, i flere roller. VALGTID, jepp det er valgtid :)

tirsdag 13. januar 2009

Nytt år, 2009, Nye muligheter :) og litt om gullgutten til Bestemor, Ferdinand










Hei og hei, long time seeing :) har vært lite flink å "blogge", men nytt år, nye muligheter :) jeg må bare først fortelle fjorårets absolutte høydepunkt :) den 16 juli kom Gullgutten, Ferdinand, til verden :) Bestemors store stolthet :) Et lite mirakel som sjarmerer, fyller et bestemor hjerte med stolthet og selvfølgelig triller bestemor rundt fingeren :) just puur glede :) og dere trenger ikke være redd, jeg skal nå passe på at dere får opptil flere bilder å glede dere sammen med meg over :) her kommer første "lille skrytealbum" :)



Så sommeren 2008 hadde en ny liten krabat i fokus og det var deilig å være så priviligert at en kunne være i nærheten :)

Høsten har vært spennende, utfordrende og utrolig travel. Sammen med gode venner hadde vi en fabelaktig tur til Ølfestivalen i Munchen, skikkelig trøkk og trivelig, ut på tur med gode venner skaper gode minner og felleskap,

I jobbsammenheng har det vært forholdsvis mye både i Delta og i Helse Sør-øst, det har vært jobbet tett og mye i hele høst og det er nå vedtatt sykehusområder og 1. januar var Oslo Universitetssykhus, OUS, bestående av tidligere Rikshospitalet, Ullevår og AKer, en sannhet og til sommeren får vi Vest Viken HF, tidligere avd. Kongsberg av Blefjell Sykehus, Ringerike, Asker og Bærum Sykehus og Sykehuset Buskerud. Er du mer interessert gå inn på www.helse-sorost.no

I Delta har vi hatt valg for de neste 4 år, tenker at vi har fått en særdeles god politiskledelse og jeg er glad for å fått fornyet tilllit i styret fra egen region og gleder meg til å videreføre og ikke minst gyve løs på oppgavene..
Les gjerne mer om Delta på www.delta.no